Thursday, February 14, 2019

Itulah kehidupan

Seronok bila aku tgk orang lain bahagia. Dan bila aku baca kebahagian yg mereka kongsi, sedikit sebanyak aku teringin diri aku dapat macam tu juga. Hati ini mula rase cemburu. Begusnya suami orang itu. Sangat menghargai isterinya. Bagusnya isteri orang itu, sangat menyayangi suaminya.

Aku?.....

Aku pernah buat surprise kat seseorang. Kesayanga aku. (Sebelum aku tau rahsia disebaliknya). Betapa aku nak tunjuk yg aku sayang dan menghargai dia. Tapi balasannya hambar. Samada aku yg tak nampak kegembiraan raut wajahnya atau dia yg tak pandai bersyukur?aku tak tau....

Mungkin sikap dia sebegitu. Kalau kukira berapa hadiah yg dia pernah hulurkan padaku, boleh dibilang dengan jari. Ntahlah...mungkin aku yg byk.tak bersyukur. Hanya pandang apa yg dia tak bg padaku.

Berkaca mataku bila lihat gambar2 mereka yg bahagia. Betapa aku teringin jd seperti itu.

Mungkin aku perlu berubah. Berubah? Aku sudah byk berubah. Aku yg dulu pendiam jd cepat melenting, marah. Aku yg dulu lembut dalam tutur kata, sudah berkasar. Aku yg dulu suka tersenyum, balik rumah sudah hilang seri senyumanku.

Rumah aku kosong. Takde hilai tawa macam dulu. Kalau bukan kerana anak2, rumah ni akan hambar.

Jadi mana syurga duniaku???...aku menangis lg. Kerap menangis. Sentiasa menangis.

Sehingga aku berani utk izinkan dia kawin lain. Mungkin dengan cara itu dia boleh cari bahagia dan syurganya. Aku seakan sudah tidak mampu menahan dan mempertahankan mahligai ini.

Jika apapon yg terjadi......aku redha....

Tuesday, January 15, 2019

Ubat

Sakit tekak...dah 5hari...pastu dua hari lepas dah start batuk2...start keluar kahak yg dah berubah warna putih ke kuning...adoii...berjangkit dengan budak2 ni la...

Takpe..semua tu ujian...aku redho...takde la teruk sgt pon batuk ni...anak2 aku yg lain smpi skrg pon tak baik2 lg batuk...abg luqman dah ok sket...kakcik,kaklang,kakteh,hana,hassan...semua duk batuk lg..

Dan nak jd cerita...husband aku suruh aku gi amek ubat...dah lama aku tak.g amek ubat utk sakit2 gini...dia kesian kot tgk aku dok terbatuk malam2...tdo tak lena..

G klinik Dr halimah...tp Dr lain yg ada...resident dia la tu...aku pon berlagak la jd surirumah...haha...macam ape je...tp bagus doktoe ni...explain satu2...seronok je nak bgtau ape problem...sembang lama jugak...kua bilik segedabak ubat dia bg...aku nak minta bromhexine...tp segan la pulak nak sebut..kang kantoi tau aku ni doktor...so, ape dia bg tu aku terima je la

Nak jd cerita.makan ubat batuk...doktor suruh makan 15mls...aku amek 10mls je...adoii...kesan dia...ngantuk!!! Yang amat la...berat kepala aku tu...patut la penagih suka je ubat batuk ni

Makan 10mls tdo 2jam taksedar...

Kalau dl...aku jarang makan ubat2 ni...kalau demam ke, sakit kepala ke, seseme ke batuk ke, memang jarang la makan ubat...selalunya baik.sendiri... tp mungkin sebab badan ni dah tua...kerap pulak sakit pale...aritu aku amek dua hari berturut2...,tak pernah lg tu...

Bukan ape...selagi boleh baik.cara natural ni...baik tak.yah makan ubat2 tu.. tp sakit aritu tu memang sakit...tu yg makan jugak tu...

Esok nak start kerja dah...harap2 dipermudahkan...huhu...aminnn

Friday, January 11, 2019

Bullshit!!

Kita bukan hidup.berdua je...

Ahhh

Semua tu bullshit

Bullshit!!!!!!!!!!!!!

Sedih

Kenapa aku sedih sgt...ntah la...rase nak pergi bawak ank2...jauh dari sini...

Rase tak disayangi...

Ape yg dimasak tak makan...
Ape yg ditunggu tak sampai...

I'm not important at all...

Dah lama aku pendam...

Kalau diberi masa kali kedua...hmmm...tak bersyukurkah aku???

Buntunya...

Mana dia??

Salah dia...aku yg harus mintak maaf
Rajuk aku...aku yg pujuk sendiri...

YaAllah..teguhkan la hati aku

Sunyi

Setahun sudah aku menamatkan perantauan aku di kb...sekarang aku kembali menetap dan terus menetap di sp...insyaAllah...

Tp aku dapat rasakan diri aku sunyi...sunyi...bagai hanya aku seorang dalam rumah ni

Aku inginkan teman...teman utk aku luahkan segalanya...teman utk aku bersuka suka...teman utk aku bergurau senda

Aku inginkan sahabat aku yg dulu...aku rindukan dia....dia yg sentiasa disisi aku...

Mungkin ni la yg dikatakan sebagai dimiliki...inginkan aku hanya utk dimiliki...hmm

Aku sgt sunyi...

Pasti Allah dengar rintihan suara hati aku ni...

Apakah benar dia jodohku...
Apakah benar dia sebenarnya yg aku impikan selama ini...
Apakah dia sebenarnya yg muncul dlm istikharahku...

Syaitan sudah mula berbisik...jauhkan diri dr dia...dr lelaki itu yg boleh membusukkan hati aku...

Ahhhh...semua ni dah lama...aku patut tau dr dl...tapi kenapa dia jugak yg aku pilih...kenapa dia yg aku tunggu...walau aku tau sikapnya sebegitu...

Tolonglah berubah utk aku...
Tolonglah rendahkan ego itu
Tolonglah dengar rintihan hati ini...

Sayangku...
Andai ini jodoh kita...panjangkanlah ia
Andai ini kesudahannya...pertahankanlah ia

Aku sedar...sesungguhnya aku lemah...

ALLAH JUALAH YANG MAHA PENGASIH....